به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر جم، روشنایی معابر شبانه به طور مستقیم با امنیت اجتماعی شهروندان ارتباط دارد. تأمین روشنایی کافی و رفع مشکلات نورپردازی در سطح شهر، نه تنها از وقوع حوادثی همچون تصادفات می‌کاهد، بلکه به کاهش مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌ها نیز کمک می‌کند.

در این راستا، شهرداری و شورای اسلامی دوره ششم با *نصب نزدیک به ۱۶۰ پایه روشنایی و فنداسیون در معابر تازه‌ساز* و همچنین *رفع خرابی‌های پایه‌های موجود* در معابر، به بهبود وضعیت نورپردازی در سراسر شهر اقدام نموده است.

پایه‌های نور جدید نصب‌شده مجهز به لامپ‌های LED فوق کم‌مصرف هستند که در مقایسه با پایه‌های قدیمی‌تر، از مصرف برق به میزان قابل توجهی کمتری برخوردارند.

علاوه بر این، شهرداری جم اقدام با *نصب چراغ‌های دفنی* در بلوارهای سطح شهر و *پایه های کوتاه و زیبای روشنایی در پارک ها و نورپردازی در پیاده روها و اِلمان‌های شهر* نیز نموده است.
نتیجه این اقدامات، *کاهش چشمگیر تاریکی و به وجود آمدن شب‌هایی روشن‌تر در جم است* که تأثیر آن در سراسر شهر قابل مشاهده می‌باشد. شهرداری و شورای شهر جم در سال جاری نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای رفع خرابی‌های موجود در سیستم روشنایی معابر و توسعه بیشتر نورپردازی در دستور کار خود قرار داده‌ است.